اخبار و گزارشات اقتصادی ایران

حمل و نقل دریایی گزینه ی مناسبی برای مسافران جام جهانی است

حمل و نقل دریایی گزینه ی مناسبی برای مسافران جام جهانی است

دکتر امین فرطوسی، عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر با تاکید براهمیت حمل و نقل دریایی برای گردشگران ایرانی جام جهانی گفت:
با توجه به نزدیک شدن به جام جهانی قطر، پیش بینی می شود طرفداران ایرانی زیادی به فکر سفر به قطر و تماشای بازی های تیم ملی ایران در جام جهانی باشند. از این رو لزوم راه اندازی خط دریایی از بنادر و جزایر جنوبی ایران به دوحه به شدت احساس می شود.
فرطوسی افزود: فاصله اندک بنادر ایران به قطر، هزینه کمتر کشتی نسبت به هواپیما و جذابیت سفر دریایی باعث می شود که سفر با کشتی انتخاب بسیاری از مسافران قطر باشد. همچنین فاصله ی 160 کیلومتری قطر تا استان بوشهر می تواند زمینه ساز حضور گردشگران خارجی در ایران باشد.
عضو کمیسیون صادرات اتاق ایران تصریح کرد: امکانات و زیرساخت های لازم برای برقراری خط کشتیرانی مسافری بین ایران ودوحه فراهم است و تنها نیازمند آن است که تسهیلات لازم برای برقراری این خط به صورت روتین ایجاد شود.
فرطوسی به سفر اخیر رییس جمهور و هیئت همراه به قطر نیز اشاره کرد و گفت: مذاکرات گسترده ای از طرف مسئولان دولتی ایران با طرف قطری در خصوص گسترش سفرهای ناوگان دریایی اعم از مسافری و باری انجام شده است و امیدوار هستیم با راه اندازی این خط، صنعت توریسم ایران نیز منتفع شود.

امین فرطوسی همچنین به ضرورت کاهش هزینه های صادراتی تولیدات ایرانی اشاره کرد و گفت: تا کنون بخش زیادی از مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت و ساز فضاهای جام جهانی از طریق استان بوشهر به قطر صادر شده است. اما بنا به دلایلی خط دریایی مدتی متوقف شد. اما اگر ناوگان دریایی ایران به قطر و دیگر کشورهای منطقه به صورت دائم فعال شود، علاوه بر گسترش توریسم و تسهیل صادرات، بیکاری در استان های جنوبی ما نیز کمرنگ خواهد شد.
عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر همچنین به اهمیت بندر خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: بندر خرمشهر یک ظرفیت غیر قابل انکار از نظر مسافر و بار دارد و در صورتی که خط دریایی خرمشهر به قطر راه اندازی شود، شاهد رونق منطقه خواهیم بود.
وی افزود: اکنون از بندر خرمشهر به کویت خط کشتیرانی مستقیم دایر است که مورد استقبال تجار و اهالی جنوب کشور قرار گرفته است.

نوشته های مرتبط

نمایشگاه محصولات ایرانی، صنایع دستی و گردشگری در ایام جام جهانی برگزار می شود.

webmaster

دیدار هیات تجاری ایران و قطر

webmaster

اعتراض کمیسیون توسعه صادرات به پیمان سپاری ارزی

Admin

ارسال دیدگاه