آرشیو اخبار مهم اخبار اتاق مشترک

موسی پور: دولت می تواند با رفع موانع سیاسی، نقش یک بازارساز در سطح کلان را ایفا کند

موسی پور خبر داد: حضور تجار قطری در نمایشگاه ایران اکسپو/ افزایش 45 درصدی مبادلات تجاری دو کشور
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر با اشاره به حضور این اتاق در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو گفت: جمعی از تجار و بازرگانان قطری از نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
عدنان موسی پور در گفت و گو با روابط عمومی اتاق مشترک با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر کشور در شرایطی است که فارغ از اینکه بازار کشوری کوچک است یا بزرگ، باید از فرصت های اقتصادی استفاده کنیم. در این مسیر، برقراری روابط اقتصادی با کشورهای همسایه چه در کوتاه مدت و چه در بلندمدت، به سود کشور است.
وی افزود: برای تحقق هدف برقراری روابط اقتصادی با کشورهای همسایه، لازم است تجار و بخش خصوصی واقعی در میدان باشد و دولت نیز به عنوان بازارساز کلان، مشکلات موجود در مسیر برقراری روابط اقتصادی را حل کند.
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر با اشاره به افزایش 45 درصدی حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 1401، تصریح کرد: حجم مراودات تجاری دو کشور از 143 میلیون دلار در سال 1400 به 208 میلیون دلار در سال 1401 رسید که رشد خوبی را نشان می دهد. محصولات کشاورزی، خشکبار و مصالح ساختمانی نیز مهمترین اقلام صادراتی ایران به قطر بوده اند.
موسی پور با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو گفت: این نمایشگاه از 17 تا 20 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و اتاق بازرگانی ایران و قطر نیز در این نمایشگاه حاضر خواهد بود. همچنین بر اساس هماهنگی انجام شده، تعدادی از تجار و بازرگانان قطری، مسئولان اقتصادی کشور قطر و اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر نیز ضمن حضور در غرفه، از نمایشگاه نیز بازدید خواهند کرد.

نوشته های مرتبط

تحقق وعده های مسٔولان

Admin

امیر قطر دستور ارسال کمک های فوری پزشکی و دارویی به ایران را صادر کرد

webmaster

تجار ایرانی در قطر به کمک تیم ملی و هواداران آمدند

webmaster

ارسال دیدگاه