اخبار اتاق مشترک اخبار و گزارشات اقتصادی قطر

امیر قطر دستور ارسال کمک های فوری پزشکی و دارویی به ایران را صادر کرد

امیر قطر دستور ارسال کمک های فوری پزشکی و دارویی به ایران را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران و قطر؛ « شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، دستور ارسال کمک های فوری پزشکی و دارویی به ایران با هدف مقابله با ویروس کرونا را صادر کرد.

پیش از این و در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان, امیر قطر با حسن روحانی, رئیس جمهور ایران در خصوص وضعیت موجود به صورت تلفنی گفتگو کرده بودند.

گفتنی است: نخستین محموله کمک‌های بهداشتی قطر به میزان بیش از پنج و نیم تن اقلام بهداشتی و درمانی بلافاصله بعد از دستور امیر قطر وارد تهران شد.

قرار است این اقلام برای توزیع در مراکز بهداشتی و بیمارستانی کشور در اختیار وزارت بهداشت و ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا قرار گیرد.

به دنبال انتشار این خبر, مصطفی صالحی نژاد مدیر روابط عمومی اتاق ایران و قطر تصریح کرد: اتاق مشترک ایران و قطر به عنوان رابط تجاری بین دو کشور در بخش خصوصی, از ابتدای بروز بحران کرونا و به دنبال آن قطع بسیاری از پروازهای بین المللی و محدود شدن ورود مسافران و کشتی های ایرانی به قطر رایزنی های خود را با مقامات اقتصادی قطر آغاز کرد.

وی افزود: در یک ماه گذشته عدنان موسی پور رئیس اتاق ایران و قطر, و دیگر اعضای هیات مدیره برای حل مشکلات پیش آمده در حوزه های صادراتی و ترانزیت گفتگوهای بسیاری با مسئولان اقتصادی و سیاسی قطر از جمله سفیر قطر در ایران داشته است که از جمله آن می توان به دستور منع ورود مسافران ایرانی و مشکلات پیش آمده برای تجار و همچنین محدودیت در ورود و خروج بار به قطر اشاره کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به این اقدام موثر دولت قطر, رایزنی برای حل دیگر مشکلات نیز به نتیجه مطلوب حاصل شود.

صالحی نژاد اضافه کرد: هم اکنون اتاق ایران و قطر در قالب <<پویش فعالان اقتصادی برای عبور از بحران کرونا>> با نام کمپین نفس, در حال تهیه و خرید عمده تجهیزات پزشکی مورد نیاز از خارج از کشور و انتقال آن به داخل است.

 

نوشته های مرتبط

به مناسبت روز جهانی گردشگری

webmaster

هیچ آژانس مسافرتی برای ثبت نام تور جام جهانی حق دریافت وجه را ندارد.

webmaster

دبیرکل اتاق مشترک ایران و قطر: شبکه سازی تجار ایرانی از مهمترین برنامه های این اتاق متشرک است

webmaster

ارسال دیدگاه