آرشیو اخبار مهم اخبار اتاق مشترک

نشست مشترک اتاق بازرگانی ایران و قطر و دفتر رایزن بازرگانی سفارت قطر در تهران برگزار شد

 

نشست مشترک اتاق بازرگانی ایران و قطر و دفتر رایزن بازرگانی سفارت قطر در تهران با حضور رایزن بازرگانی قطر در ایران و با هدف توسعه تجارت بین دو کشور برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران و قطر: در این نشست حمد الاحبابی، رایزن بازرگانی قطر در ایران با بیان اینکه قطر به گسترش ارتباطات تجاری با ایران تمایل دارد گفت: در هشت ماهه نخست سال ۲۰۲۱ مبادلات تجاری بین ایران و قطر رشد چشمگیری داشته است ولي در حد انتظار نبوده و کافی نیست.

وی افزود: بخش خصوصی نقش ویژه ای در توسعه اقتصاد دارد و باید این نقش پررنگ تر شود‌.

 

رایزن بازرگانی قطر در ایران با بیان اینکه بازرگانان نباید فقط به دنبال صادرات باشند گفت: تجار و بازرگانان ایرانی می توانند با تاسیس شرکت کاملا ایرانی یا شرکت با مالکیت مشترک در قطر می تواند زمینه گسترش تجارت بین دو کشور را فراهم کنند.

 

وی ادامه داد: قطر به دنبال ایجاد سیستمی برای ثبت شرکت در قطر هست به طوری که ایرانیان بتوانند از داخل ایران و از طریق بخش اقتصادی سفارت قطر در ایران شرکت خود را در قطر ثبت کنند.

 

در این دیدار، عدنان موسی پور، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر ضمن تشکر ویژه از سفیر قطر در ایران برای گسترش روابط اقتصادی، به اهمیت توسعه تجارت با کشور قطر اشاره کرد و گفت: رویکرد اصلی اتاق بازرگانی فقط توسعه صادرات نیست، بلکه تمرکز ما بر سرمایه گذاری مشترک در ایران و قطر است.

موسی پور افزود: به دنبال راه اندازی نمایشگاه دائمی جمهوری اسلامی ایران در قطر هستیم تا ظرفیت های گردشگری، صنایع، فرهنگ و خدمات فنی و مهندسی ایران را به معرض دید عموم قرار دهیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران و قطر به جام جهانی پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تنها یک رویداد ورزشی نیست، بلکه یک رویداد فرهنگی و اقتصادی بزرگ است که باید با گسترش همکاری مشترک میان تجار ایرانی و قطری از این فرصت بهره کامل ببریم.

 

در ادامه این نشست اعضای محترم هیات مدیره اتاق ایران و قطر و برخی از اعضای اتاق، مشکلات مرتبط با تجارت قطر را با رایزن اقتصادی قطر در ایران در میان گذاشتند.

نوشته های مرتبط

اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر تاسیس شد

Admin

اولین جلسه کمیسیون گردشگری و خدمات وابسته برگزار شد

webmaster

مرکز تماس اتاق مشترک ایران و قطر راه اندازی شد

webmaster

ارسال دیدگاه