اخبار اتاق مشترک

اولین جلسه کمیسیون گردشگری و خدمات وابسته برگزار شد

اولین جلسه کمیسیون گردشگری و خدمات وابسته اتاق ایران و قطر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق ایران و قطر اولین جلسه کمیسیون گردشگری و خدمات وابسته اتاق مشترک ایران و قطر با حضور اعضای اتاق, جمعی از فعالان عرصه گردشگری و فعالان اقتصادی کشور در محل اتاق مشترک برگزار شد.
در این جلسه علی اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران ضمن تاکید بر لزوم گسترش روابط تجاری در حوزه گردشگری با قطر گفت: قطر مشتاق به گسترش روابط در قالب سرمایه گذاری های مشترک هستند و ما باید با تدوین برنامه مدون و رفع موانع موجود, زمینه را برای حضور حداکثری شرکت ها و تولیدکنندگان ایرانی در قطر فراهم کنیم.
وی افزود: هدف اول اتاق بازرگانی ایران توسعه صنعت گردشگری تا سال ۲۰۲۲ است.

رئیس اتاق مشترک ایران و قطر نیز در این جلسه با اشاره به رویداد بزرگ جام جهانی که سال ۲۰۲۲ در قطر برگزار می شود گفت: جام جهانی یک رویداد اقتصادی-فرهنگی-ورزشی بزرگ است و باید آن را به چشم فرصت های اقتصادی بزرگ دید.
عدنان موسی پور اضافه کرد: اتاق ایران و قطر این آمادگی را دارد تا زمینه حضور هر چه پررنگ تر شرکت های ایرانی در بازار قطر را فراهم کند.
موسی پور گفت: پیش بینی شده است در صورت صعود ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ حدود ۷۰۰هزار ایرانی در آن ایام به کشور قطر سفر کنند.
وی همچنین از راه اندازی خطوط پروازی جدید بین ایران و قطر جهت سهولت در روابط تجاری و گردشگری در آینده ای نزدیک خبر داد.
رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات وابسته اتاق مشترک نیز با اشاره به لغو روادید ایران برای شهروندان قطری گفت: پیش بینی می شود در آینده ورود گردشگران قطری به ایران رشد چشمگیری داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی اتاق ایران و قطر در حال حاضر صدور روادید قطر برای ایرانی به صورت فرودگاهی صورت میگیرد.

در این جلسه که نماینده سازمان هواپیمایی کشوری هم حضور داشت مقرر شد با گسترش خدمات بار هوایی بین دو کشور زمینه ی صادرات امن محصولات گردشگری و صنایع دستی فراهم شود.
همچنین برگزاری نمایشگاه های اقتصادی و فرهنگی در قطر با هدف معرفی توانمندی های داخلی در دستور کار قرار گرفت

 

نوشته های مرتبط

جلسه مشاوره هیات مدیره اتاق مشترک با فعالان اقتصادی

webmaster

برگزاری کارگاه آموزشی روابط و تشریفات بین الملل در دوحه

webmaster

تجار ایرانی در قطر به کمک تیم ملی و هواداران آمدند

webmaster

ارسال دیدگاه