اخبار اتاق مشترک

تقویت روابط تجاری و اقتصادی دو جانبه ایران و قطر، ضروری است

 

تقویت روابط تجاری و اقتصادی دو جانبه ایران و قطر، ضروری است

تقویت روابط تجاری  و اقتصادی دوجانبه و کسب سهم بیشتر از بازار قطر،اولویت اصلی  اتاق مشترک ایران و قطر است.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک ایران و قطر؛ “رییس اتاق مشترک ایران و قطر تاکید کرد: توسعه و تقویت روابط تجاری و اقتصادی دو جانبه ایران و قطر  جهت کسب سهم بیشتر از بازار این کشور، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

“عدنان موسی پور” اظهار داشت: با توجه به مسایل منطقه ای پیش آمده و تمایل تجار قطری جهت تامین کالاهای مورد نیاز خود از کشور ایران ، تسهیل ارتباطات تجاری و رفع موانع پیش رو خواسته فعالان اقتصادی عضو اتاق مشترک در جهت افرایش مبادلات و همچنین ارزآوری بیشتر است .

وی ضمن اشاره به سوابق روابط تجاری و اقتصادی دو جانبه میان ایران و قطر، حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در 9 ماهه گذشته را بالغ بر 200 میلیون دلار ذکر کرد و افزود: هرچند این میزان نسبت به سال گذشته رشد نشان می دهد، ولی به هیچ وجه متناسب با ظرفیت های موجود و همچنبن زمینه های تازه بوجود آمده برای توسعه همکاری های اقتصادی میان ایران و قطر نیست.

وی اضافه کرد: ما هنوز نتوانسته ایم از فرصت بوجود آمده و پنجره باز شده برای توسعه مناسبات تجاری و تحکیم جای پای خود در بازار قطر استفاده کافی ببریم اما امید داریم با تاسیس و فعالیت هدفمند اتاق مشترک از  فرصت کوتاه آینده بهره کافی برده و به مقصود برسیم.

موسی پور تصریح کرد:  اتاق مشترک ایران و قطر ماموریت خطیر پیگیری سریع جهت رفع موانع و توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور را برعهده دارد چرا که لازم است ضمن کسب جایگاه خود در این بازار، آن را به تعاملات پایدارتری تبدیل کنیم.

رییس اتاق مشترک ایران و قطر افزود:  ما به عنوان بخش خصوصی، چه با همسایگان و چه دیگر کشورها، نگاهی جز تعامل و توسعه تجارت نداریم. این تعاملات با کشورهای جهان می تواند ثبات آفرین و توسعه دهنده امنیت در روابط متقابل باشد و البته این امر همواره در گرو افزایش توان و پتانسیل بخش خصوصی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک ایران و قطر، یکی از برنامه های اتاق ایران در حوزه بین الملل، توسعه اتاق های مشترک و پیشگامی آنها در تقویت روابط دوجانبه تجاری و همکاری های اقتصادی است و در این راستا با برگزاری مجمع مؤسس در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر در بهمن ماه سال 1396 تاسیس شد.

اتاق مشترک ایران و قطر _ اسفند 96

نوشته های مرتبط

دیدار و مذاکرات تجار و تولیدکنندگان عضو اتاق مشترک با مسئولین اتاق بازرگانی قطر

webmaster

تشکیل کمیسیون های تخصصی در اتاق بازرگانی ایران و قطر

webmaster

اتاق مشترک ایران و قطر؛ اتاق دیجیتال

webmaster

ارسال دیدگاه